ترجمه رسمی جواز کسب یا پروانه کسب، برای متقاضیان سفر به کشورهای حوزه شنگن و کانادا برای اخذ ویزا باید به همراه مدارک مالی و شغلی به سفارت مربوطه ارائه شود. سفارت کشورهای اروپایی برای صدور ویزا ابتدا از طریق ترجمه رسمی مدارک متقاضی، به بررسی کسب و کار متقاضی و میزان تمکن مالی فرد می‌پردازند و در صورت عدم اثبات وابستگی مالی و شغلی، افسر پرونده اقدام به ریجکت پرونده شما خواهد کرد.

ترجمه رسمی جواز کسب

راهنمای کامل ترجمه رسمی جواز کسب

ترجمه رسمی جواز کسب در یک دارالترجمه رسمی معتبر، یکی از مدارک شغلی بسیار مهم به شمار می‌رود، مدرکی برای اثبات تمکن مالی می‌شود، به همین دلیل متقاضیان سفر به کشورهای خارجی باید به همراه ترجمه مدارک شغلی خود در صورت وجود ترجمه جواز کسب را نیز برای سفارتخانه ارسال کنند.

مدارک مورد نیاز برای ترجمه جواز کسب

توجه داشته باشید که مترجم رسمی همواره به کپی صفحه اول پاسپورت برای مشاهده اسپل صحیح نام و نام خانوادگی و نام پدر فرد متقاضی نیاز دارد. همچنین برای ترجمه‌ پروانه کسب ارائه اصل مدرک الزامی است. اما با این حال می‌توانید یک اسکن با کیفیت از جواز خود را از طریق واتساپ برای مترجم رسمی دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه  ارسال کنید و پس از ترجمه، پس از مشاهده و بررسی اصل مدرک ترجمه آن به شما تحویل داده خواهد شد.

برای دریافت تاییدات دادگستری و امورخارجه نیز ارائه اصل مدرک ضروری است.

اگر پروانه کسب شما قدیمی و فاقد کد صنفی است باید از اتحادیه مربوطه تاییدیه‌ای خطاب به دارالترجمه  برای تایید اصالت این جواز کسب دریافت کنید.

برای استعلام پروانه کسب خود نیز می توانید به سایت iranianasnaf مراجعه نمایید.

جواز کسب چیست و دلیل ترجمه رسمی آن چیست؟

راه اندازی کسب و کار آزاد نیاز به دریافت جواز کسب دارد که با توجه به فعالیت شما از سوی مراجع مربوطه صنف خاصی صادر می‌شود و دارنده آن تنها در حوزه‌ای معین مجاز به فعالیت است. نهادهای مربوطه بر فعالیت‌های تجاری و شغلی، مانند نانوایی، خیاطی، پوشاک، تولیدی، آرایشگری و… نظارت دارند.

دریافت تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه برای ترجمه جواز کسب

در صورت ترجمه رسمی جواز کسب یا ترجمه پروانه کسب توسط مترجم رسمی قوه قضاییه، می‌توان اقدام به اخذ تاییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نمود. توجه داشته باشید که برای دریافت این تاییدیه‌ها علاوه بر اصل مدرک و ترجمه جواز کسب، استعلام پروانه کسب نیز مورد نیاز است.

ترجمه رسمی فوری جواز کسب

در صورت کمبود وقت برای ارائه ترجمه پروانه کسب به سفارت خانه مورد نظر برای دریافت ویزا، و در صورت ثبت درخواست متقاضی اخذ استعلام، ترجمه فوری و دریافت تمامی تاییدیه‌ها توسط دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

هزینه ترجمه رسمی جواز کسب

هزینه ترجمه رسمی جواز کسب طبق نرخ نامه کانون مترجمین رسمی می‌باشد و دارالترجمه مرکز ترجمه هیچگونه هزینه اضافی از مشتریان محترم دریافت نخواهد کرد.

نکته: طبق نرخنامه کانون مترجمین، هزینه حق دفتری، پلمپ، اسکن و کپی برابر اصل به جمع کل مبلغ ترجمه اضافه خواهد شد.

سایر خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه که با توجه به نوع مدرک ، شامل هزینه ‌می‌باشد:

ثبت سامانه

مهر مترجم

پلمپ مدارک

خدمات دفتری

پرینت و کپی برابر اصل

تائیدات دادگستری

تائیدات امور خارجه

تائیدات سفارت

خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه

دارالترجمه رسمی فرانسوی

دارالترجمه فرانسوی

اگر در خصوص ترجمه رسمی مدارک خود نیاز به مشاوره و یا ثبت سفارش دارید، با ما تماس بگیرید: