ترجمه رسمی کارت بازرگانی هوشمند برای چه ویزاهایی لازم است؟ دریافت تایید دادگستری و خارجه برای ترجمه رسمی کارت بازرگانی؟ هزینه ترجمه کارت بازرگانی هوشمند چقدر است و چه مدت زمان می برد؟ تمامی این‌ها سوالاتی است که احتمالا هر فردی قبل از نیاز به ترجمه رسمی کارت بازرگانی خود با آنها مواجه شود. در ادامه اطلاعات بیشتری در خصوص هزینه و شرایط ترجمه رسمی کارت بازرگانی هوشمند در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

ترجمه رسمی کارت بازرگانی

راهنمای کامل ترجمه رسمی کارت بازرگانی

برای ترجمه رسمی کارت بازرگانی به چه مواردی نیاز دارید؟ این سوالیست که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید، اما قبل از اطلاع از شرایط ترجمه رسمی کارت بازرگانی ابتدا باید از مشخصات یک کارت بازرگانی معتبر اطلاعات کافی داشته باشید.

کارت بازرگانی چیست؟

در تمامی کشورها قوانین مختلفی برای صادرات و واردات وجود دارد. در ایران نیز افرادی که دارای کارت بازرگانی هستند می‌توانند کالاهای مجاز را مطابق با اصول و قوانین گمرک، حتی از مناطق آزاد تجاری، ترخیص و به کشور وارد کند. کارت بازرگانی به دو شکل هوشمند و دفترچه‌ای صادر می‌شود که طبیعتا نوع هوشمند آن جدیدتر است. به طور کل دارنده کارت بازرگانی، اعم از شخص حقیقی یا حقوقی (به موجب ماده 2 قانون صادرات و واردات مصوب دوم تیر ماه سال 1372 مجلس شورای اسلامی) مجوز انجام امور تجاری با دیگر کشورها را در اختیار دارد. این کارت از طریق اتاق بازرگانی در دو طرح سبز و آبی با یک سری شرایط خاص برای افراد صادر می‌گردد.

ترجمه رسمی کارت بازرگانی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

ثبت سفارش، ترخیص کالا، واردات از مناطق آزاد، حق‌العمل کاری گمرک و صادرات کالاهای مجاز نیاز به کارت بازرگانی دارد. به این دلیل که اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یک سال است ترجمه رسمی کارت بازرگانی نیز تنها تا پایان این دوره اعتبار دارد.

در شرایط مختلف برای دریافت ویزای کاری و حتی توریستی ارائه ترجمه رسمی کارت بازرگانی به نوعی امتیاز مبنی بر فعالیت‌های شغلی در کشور مبدا به شمار می‌آید و روند دریافت ویزا برای شخص دارنده کارت بازرگانی تسهیل می‌شود.

شرایط ترجمه رسمی کارت بازرگانی

حتما باید کارت بازرگانی شما از طرف اتاق بازرگانی و صنایع و معدن و کشاورزی ایران صادر شده باشد و دارای تاریخ باشد تا پس از ترجمه رسمی آن در یک دارالترجمه رسمی معتبر، توسط دادگستری و امور خارجه تایید شود. در غیر این صورت ترجمه آن مورد تایید دادگستری و وزارت امور خارجه قرار نخواهد گرفت.

به این موضوع نیز توجه داشته باشید که امری طبیعی است تا در بعضی مواقع و در صورت نیاز دادگستری یا وزارت امور خارجه مدارکی مانند گواهی مبنی بر اصالت کارت از سوی اتاق بازرگانی و یا سندی مبنی بر پرداخت حق عضویت سالانه از سوی دارنده کارت بازرگانی را درخواست کنند.

برای دریافت و مشاهده انواع کارت بازرگانی می‌توانید به سایت یکپارچه کارت عضویت مراجعه نمایید.

موارد مهم درباره ترجمه رسمی کارت بازرگانی

بهتر است افرادی که قصد دریافت ویزای کشورهای حوزه شینگن، کانادا و آمریکا را دارند بدانند که سفارتخانه کشورهای خارجی برای صدور ویزا مدارک متعددی را برای بررسی و تایید تمکن مالی و همچنین وجود انگیزه برای برگشت متقاضی به کشور خود درخواست می‌کنند. یکی از مهم ترین مدارک شغلی که تجار می بایست به سفارت ها ارائه دهند ترجمه رسمی کارت بازرگانی هوشمند است. برای دریافت ویزای سرمایه‌گذاری نیز ارائه ترجمه رسمی کارت بازرگانی ضروری است.

تفاوت اصلی کارت‌ بازرگانی هوشمند با کارت‌های بازرگانی قدیمی در تراشه و شماره سریال منحصر به فرد قرار گرفته بر روی کارت‌های بازرگانی هوشمند است که امکان جعل آن توسط افراد سودجو را به صفر رسانده است به همین دلیل ترجمه رسمی آن‌ها اعتبار بیشتری دارد.

کارت بازرگانی به نوعی جزئی از مدارک شغلی به شمار می‌رود و ترجمه رسمی کارت بازرگانی علاوه بر ویزای تجاری برای انواع دیگری از ویزاهای موجود نیز به سفارت خانه‌ها ارائه می‌شود.

شرایط ترجمه رسمی کارت بازرگانی هوشمند

برای ترجمه رسمی کارت بازرگانی باید اصل کارت را در اختیار دارالترجمه رسمی قرار دهید و در صورتی که به تاییدات دادگستری و خارجه برای ترجمه رسمی کارت بازرگانی خود نیاز دارید باید این سند به همراه استعلام صادر شده از اتاق بازرگانی که  دارای مهر و امضای اتاق بازرگانی می‌باشد را نیز به دارالترجمه تحویل دهید.

دریافت تاییدیه کارت بازرگانی از طریق اتاق بازرگانی و پرداخت حق عضویت می‌باشد که برای انجام  آن باید به اتاق بازرگانی شهر خود مراجعه کنید.

دریافت تاییدیه دادگستری و خارجه برای ترجمه رسمی کارت بازرگانی 

اگر برای دریافت ویزا به ترجمه رسمی کارت بازرگانی هوشمند نیاز دارید بهتر است بدانید که ترجمه رسمی مدارکی که برای دریافت ویزا به سفارتخانه‌ها ارائه می‌شوند باید دارای تاییدیه از دادگستری و وزارت امور خارجه باشند. همچنین اگر وقت کافی برای دریافت این تاییدات ندارید، دریافت تاییدیه وزارت دادگستری و امور خارجه توسط دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه انجام خواهد شد.

ترجمه رسمی مدارک هویتی مرتبط

لینک مطلب مرتبط

لینک مطلب مرتبط

لینک مطلب مرتبط

لینک مطلب مرتبط

هزینه ترجمه رسمی کارت بازرگانی

هزینه‌ ترجمه رسمی مدارک به این دلیل که افراد باید ترجمه مدارک متعددی را برای ارائه به سفارتخانه کشور موردنظر خود تحویل دهند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر شما نیز به دنبال اطلاع از نرخ ترجمه رسمی مدارک هستید بهتر است بدانید که نرخ ترجمه رسمی هرساله توسط اداره کل اسناد و امور مترجمان قوه قضاییه و کانون مترجمان رسمی منتشر می‌شود. به همین علت امکان تغییر نرخ توسط دارالترجمه‌ها وجود ندارد و تمام آن‌ها ترجمه رسمی کار‌ت باز‌رگانی را با نرخ‌های تعیین‌شده انجام می‌دهند.

سایر خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه که با توجه به نوع مدرک ، شامل هزینه ‌می‌باشد:

  • ثبت سامانه
  • مهر مترجم
  • پلمپ مدارک
  • خدمات دفتری
  • پرینت و کپی برابر اصل
  • تائیدات دادگستری
  • تائیدات امور خارجه
  • تائیدات سفارت

خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه

دارالترجمه رسمی فرانسوی

دارالترجمه فرانسوی

اگر در خصوص ترجمه رسمی مدارک خود نیاز به مشاوره و یا ثبت سفارش دارید، با ما تماس بگیرید: