ترجمه رسمی شناسنامه یکی از مهمترین مدارک هویتی متقاضیان ویزا برای ارائه به سفارت‌‌خانه‌ها می‌باشد که توسط دارالترجمه‌ای رسمی و با مهر مترجم رسمی قوه قضائیه انجام می‌شود. بیشترین کاربرد ترجمه رسمی شناسنامه برای مواردی مانند امور حقوقی یا ثبت ازدواج و طلاق در خارج از کشور، اخذ ویزای تحصیلی، مهاجرتی یا توریستی است. شناسنامه یکی از اسناد هویتی مهم است که سفارت‌ها قبل از صدور ویزا، به وسیله آن هویت فرد را تایید می‌کنند. دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه خدمات ترجمه رسمی انواع مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و … را با بالاترین کیفیت و دقت انجام میدهد.

ترجمه رسمی شناسنامه

راهنمای کامل ترجمه رسمی شناسنامه

مدت اعتبار ترجمه رسمی شناسنامه به دلیل ذکر شدن رویدادهایی مانند ازدواج، طلاق، تولد فرزندان و … 6 ماه می‌باشد، به همین دلیل اگر بعد از گذشتن 6 ماه به مراکز مربوطه برای تمدید اعتبار ترجمه رسمی شناسنامه مراجعه نشود سند ترجمه شده اعتبار خود را از دست خواهد داد و باید مجددا ترجمه و تایید شود. لازم به ذکر است که در صورت جدایی زوجین، ترجمه سند طلاق برای زوجه ضروری است.
طبق قانون ترجمه رسمی تمام صفحات شناسنامه باید در سر برگ قوه قضائیه انجام شود و توسط مراجع رسمی تایید و مهر و موم گردد.

مدارک مورد نیاز برای ترجمه شناسنامه

برای ترجمه شناسنامه ارائه اصل شناسنامه کافیست و ترجمه رسمی رونوشت شناسنامه نیز در صورتی که دارای مهر برابر با اصل ثبت احوال باشد مورد تایید است.

تمامی رویدادهای مندرج در شناسنامه از جمله ازدواج، طلاق و… همچنین صفحه توضیحات شناسنامه نیز باید توسط مترجم رسمی ترجمه شود. توجه داشته باشید که اگر شناسنامه شما المثنی است، کلمه المثنی، حتما باید در متن ترجمه با کلمه Duplicate به آن اشاره شود.

اگر در صفحه آخر شناسنامه توضیحاتی وجود داشته باشد، به طور مثال اگر شخصی نام یا نام خانوادگی خود را تغییر داده باشد و یا به دستور دادگاه و ثبت احوال تغییر و یا اصلاحی در شناسنامه انجام شده باشد، توضیح این تغییرات در صفحه آخر شناسنامه ذکر می‌شود و باید در ترجمه شناسنامه صفحه توضیحات نیز ترجمه شود.

شناسنامه فرد فوت شده حتی در صورت ابطال شدن آن قابل ترجمه است و ترجمه رسمی شناسنامه فرد متوفی مورد تایید دادگستری و وزارت خارجه قرار می‌گیرد.

شرایط ترجمه رسمی شناسنامه چیست؟

موارد مهم در ترجمه رسمی شناسنامه:

  • شناسنامه نباید مخدوش شده باشد به طور مثال نباید آب خوردگی و خط خوردگی داشته باشد، به همین دلیل هرگونه خط خوردگی یا تغییر مشخصات باید در صفحه توضیحات ذکر شود.
  • اسامی خاص مانند (نام، نام خانوادگی، نام پدر، تاریخ تولد) در ترجمه شناسنامه باید کاملا مطابق پاسپورت شما باشد به همین دلیل اسکن با کیفیت از صفحه اول گذرنامه بسیار ضروری است.
  • ارائه شناسنامه عکس‌دار برای افراد بالای ۱۵ سال الزامی است.
  • شناسنامه‌هایی که قبل از سال ۱۳۶۸صادر شده و تعویض نشده‌اند در صورتی که فرد فوت شده و تاریخ فوت در شناسنامه ذکر شده باشد مورد تایید است.

ترجمه فوری شناسنامه در دارالترجمه مرکز ترجمه

ترجمه رسمی فوری شناسنامه یکی از خدمات دفتر ترجمه رسمی مرکز ترجمه می‌باشد و در صورت کمبود وقت برای ارائه ترجمه شناسنامه به مراکز مربوطه می‌توانید درخواست ترجمه رسمی شناسنامه خود را به این دارالترجمه اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترجمه شناسنامه خود را دریافت کنید.

هزینه ترجمه رسمی شناسنامه

هزینه ترجمه رسمی شناسنامه مطابق با نرخ نامه مصوب کانون مترجمین رسمی مبلغ ۶۳،۰۰۰ است و به ازای هر ثبت ازدواج و یا طلاق و یا ثبت اطلاعات فرزند مبلغ ۹۰۰۰ تومان به این مبلغ افزوده می‌شود.

نرخ‌نامه مصوب توسط اداره کل اسناد و امور مترجمان رسمی قوه قضائیه تعیین می‌گردد و تمامی مبالغ دریافتی توسط دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه  برای ترجمه رسمی مدارک مطابق با این نرخ‌نامه است.

دریافت تاییدیه دادگستری و خارجه برای ترجمه رسمی شناسنامه

در صورتی که به تاییدیه‌های وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه برای ترجمه رسمی شناسنامه نیاز داشته باشید، ارائه اصل شناسنامه به دارالترجمه الزامی است.

اگر برای ترجمه مدارک خود به تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه نیاز دارید، می‌توانید با پرداخت هزینه‌های تعیین شده، در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون نیاز به رفت ‌و آمدهای مداوم و خسته کننده، دریافت تاییدیه وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه توسط دارالترجمه‌های رسمی انجام می‌گردد.

نکته مهم: گاهی اوقات دریافت تاییدیه دادگستری و خارجه برای ترجمه رسمی شناسنامه الزامی نمی‌باشد به همین دلیل برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی و اتلاف وقت از لزوم تاییدات دادگستری و امور خارجه اطمینان حاصل کنید.

سایر خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه که با توجه به نوع مدرک ، شامل هزینه ‌می‌باشد:

  • ثبت سامانه
  • مهر مترجم
  • پلمپ مدارک
  • خدمات دفتری
  • پرینت و کپی برابر اصل
  • تائیدات دادگستری
  • تائیدات امور خارجه
  • تائیدات سفارت

خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه

دارالترجمه رسمی فرانسوی

دارالترجمه فرانسوی

اگر در خصوص ترجمه رسمی مدارک خود نیاز به مشاوره و یا ثبت سفارش دارید، با ما تماس بگیرید: