ترجمه رسمی ریزنمرات برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزشی خارج از کشور و یا مهاجرت تحصیلی مورد نیاز است. مدارک دانشگاهی که شامل ترجمه ریز نمرات، ترجمه دانشنامه و … می‌شوند، برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از کشور جهت اخذ ویزای تجصیلی به ترجمه رسمی با مهر و امضای مترجم مسئول دادگستری در یک دارالترجمه رسمی معتبر نیاز دارد.

ترجمه رسمی ریز نمرات

راهنمای کامل ترجمه رسمی ریز نمرات

ریز نمرات چیست؟

ریز نمرات در واقع همان کارنامه تحصیلی دانشجویان بوده و پیشینه نمرات شما را در طول تحصیل نشان می‌دهد و یکی از مهمترین مدارک در جهت پذیرش دانشجو در مقطع بالاتر در هر دانشگاهی می‌باشد. در واقع هر فرد برای ثبت نام و ورود به دانشگاه به ریز نمرات 4 ساله دبیرستان نیاز خواهد داشت. دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند میبایست ریز نمرات خودت را در یک دارالترجمه رسمی، به زبان کشور دانشگاه مقصد ترجمه رسمی کنند.

برای فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد، ترجمه رسمی ریز نمرات و دریافت تاییدات دادگستری و وزارت خارجه تنها با تاییده سازمان مرکزی دانشگاه آزاد قابل انجام است. ریز نمرات دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، علمی کاربردی و پیام نور نیز برای ترجمه باید تاییدات وزارت علوم و تحقیقات را دریافت کنند همچنین ترجمه ریز نمرات دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، مامائی، پرستاری، دندانپزشکی و تمامی زیر شاخه‌های رشته‌های پزشکی تنها با دریافت تاییدیه وزارت بهداشت درمان و آموزش کشور قابل ترجمه است.

ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی

به غیر از افرادی که برای ادامه تحصیل در مقطع دانشگاهی اقدام به مهاجرت می‌کنند تمامی افراد در مقاطع و سنین پایین‌تر یعنی در زمان مدرسه قصد مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور را دارند باید ترجمه رسمی مدارک و ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی خود را که دارای تاییدیه است به سفارت کشور مورد نظر ارائه کنند.

موارد مورد نیاز برای ترجمه رسمی ریز نمرات

برای ترجمه رسمی ریز نمرات تمامی مقاطع تحصیلی دبستان، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی مهر و امضاء مدرسه، منطقه و اداره کل آموزش و پرورش استان محل تحصیل مورد نیاز است.

برای ترجمه رسمی ریز نمرات و دانشنامه دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، علمی کاربردی و پیام نور تاییدیه وزارت علوم و تحقیقات مورد نیاز است و حتما قبل از ارائه مدرک به دارالترجمه رسمی باید برگه لغو تعهد از سامانه سجاد اخذ شود.

ترجمه رسمی و دریافت تاییدیه دادگستری و امور خارجه برای ریز نمرات و دانشنامه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد است، به طور معمول دانشنامه‌ها دارای هولوگرام هستند و نیاز به تاییدیه سازمان مرکزی ندارند اما ریزنمرات صادر شده توسط دانشگاه آزاد باید دارای مهر سازمان مرکزی باشند.

برای دریافت تاییدیه و ترجمه رسمی ریز نمرات و دانشنامه دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی، مامائی، پرستاری، دندانپزشکی و تمامی زیر مجموعه‌های رشته‌های پزشکی تاییدیه وزارت بهداشت درمان و آموزش کشور همچنین مهر ترجمه رسمی بلامانع است از سمت این وزارتخانه مورد نیاز است.

هزینه ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی و دانشگاهی

یکی از سوالات مهمی که برای متقاضیان ترجمه رسمی مدارک پیش می‌آید، هزینه ترجمه رسمی ریز نمرات است. مبالغ قابل دریافت برای ترجمه رسمی همه ساله توسط اداره مترجمین قوه قضاییه تعیین می‌گردد و به دارالترجمه‌های رسمی ابلاغ می‌شود، در مورد ترجمه رسمی ریزنمرات تحصیلی و دانشگاهی نیز تمامی هزینه‌ها در درالترجمه مرکز ترجمه طبق این تعرفه دریافت خواهد شد.

سایر خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه که با توجه به نوع مدرک، شامل هزینه ‌می‌باشند:

  • ثبت سامانه
  • مهر مترجم
  • پلمپ مدارک
  • خدمات دفتری
  • پرینت و کپی برابر اصل
  • تائیدات دادگستری
  • تائیدات امور خارجه
  • تائیدات سفارت

خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه

دارالترجمه رسمی فرانسوی

دارالترجمه فرانسوی

اگر در خصوص ترجمه رسمی مدارک خود نیاز به مشاوره و یا ثبت سفارش دارید، با ما تماس بگیرید: