ترجمه رسمی کارت ملی جهت احراز هویت برای مهاجرت‌های تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری و همچنین سفرهای اداری و تفریحی مورد نیاز است. ترجمه رسمی کارت ملی به همراه اصل مدرک قابل تایید دادگستری و امور خارجه می‌باشد. برای تایید ترجمه رسمی کارت ملی توسط امور خارجه نیز مهر تایید دادگستری مورد نیاز است. ترجمه کارت ملی برای انجام امور خاصی مانند افتتاح حساب بانکی در کشورهای خارجی، ثبت شرکت، معاملات ملکی و انجام امور اداری، دریافت خدمات و … مورد می‌باشد.

ترجمه رسمی کارت ملی

راهنمای کامل ترجمه رسمی کارت ملی

انواع کارت ملی و ترجمه رسمی آن

کارت‌ ملی قدیمی و جدید هیچ تفاوتی از نظر اعتبار ندارد و هر دوی آن‌ها قابل تایید و ترجمه در یک دارالترجمه رسمی معتبر هستند.

مشخصات کارت ملی قدیمی شامل: شماره/کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، نام پدر، شماره سریال، کد پستی، تاریخ اعتبار کارت، بارکد می‌باشد و کارت ملی هوشمند نیز شامل: شماره/کد ملی، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، تاریخ اعتبار کارت، شماره سریال است.

لزوم ترجمه رسمی کارت ملی

در واقع ترجمه رسمی کارت ملی یعنی برگرداندن دقیق و کلمه به کلمه اطلاعات در شده در کارت ملی به زبان کشور مورد نظر می‌باشد. ترجمه رسمی حتما باید توسط مترجم رسمی دادگستری انجام شود تا وسط امور خارجه و دادگستری تایید شود.

در کشور ما تمامی فراد بالای 18 سال باید دادرای کارت شناسایی ملی باشند و افردی که قصد مهاجرت ، سفر و … به کشورهای دیگر را دارند باید ترجمه رسمی کارت ملی و ترجمه رسمی شناسنامه خود را به سفارت کشور مورد نظر خود برای دریافت ویزا ارائه دهند.

تفاوت ترجمه رسمی کارت ملی هوشمند و قدیمی

برای دریافت کارت ملی هوشمند می‌‌توانید به سامانه کارت ملی هوشمند مراجعه کنید. اما بهتر است بدانید که کارت ملی طرح قدیم در صورت نداشتن تاریخ  باز هم قابل ترجمه است و تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه نیز دریافت خواهد کرد. در صورتی که هنوز کارت ملی هوشمند خود را دریافت نکرده‌اید بهتر است از این موضوع مطلع باشید که تنها پیش صدور کارت ملی با ارائه شناسنامه قابل ترجمه رسمی با مهر مترجم و تاییدات دادگستری و وزارت امور خارجه می باشد.

ترجمه رسمی فوری کارت ملی

اگر برای دریافت ویزا در مدت زمان بسیار کوتاه به ترجمه رسمی کارت ملی نیاز دارید می‌توانید با اعلام درخواست ترجمه فوری به مترجم رسمی دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن ترجمه کار ملی به همراه تاییدات وزار دادگستری و امور خارجه دریافت خواهید کرد.

هزینه ترجمه رسمی کارت ملی

تمامی هزینه‌ها برای ترجمه رسمی مدارک که کارت ملی نیز شامل آنها می‌گردد با توجه به نرخنامه صادره شده توسط قوه قضایه محاسبه می‌گردد و تمامی دارالترجمه‌های رسمی کشور ملزم به تبعیت از این نرخنامه می‌باشند. دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه نیز تمام خدمات خود را با نرخ مصوب ارائه میدهد.

سایر خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه که با توجه به نوع مدرک، شامل هزینه ‌می‌باشند:

  • ثبت سامانه
  • مهر مترجم
  • پلمپ مدارک
  • خدمات دفتری
  • پرینت و کپی برابر اصل
  • تائیدات دادگستری
  • تائیدات امور خارجه
  • تائیدات سفارت

خدمات دارالترجمه رسمی مرکز ترجمه

دارالترجمه رسمی فرانسوی

دارالترجمه فرانسوی

اگر در خصوص ترجمه رسمی مدارک خود نیاز به مشاوره و یا ثبت سفارش دارید، با ما تماس بگیرید: